Postavička Quistis Cirkus na prodej
kreativita s ručením omezeným

Veni vidi... Pars

I spent a little while googling for a reason why I couldn't copy text from Photoshop CS5 and then paste it into another program (Visual Studio in my case).

The behavior was new since CS5 - I've been copying text out of Photoshop for as long as I can remember. It's part of my routine as a web developer.

Seznam všech zápisků

Seznam všech recenzí

Oblíbené odkazy

DmC: Devil May Cry

19. květen 2015

Připravte se na úplně novou lekci dekoratérství exteriérů a interiérů vnitřnostmi démonů.

Restart oblíbené akční série Devil May Cry provázel velký příval sprostých slov na účet vývojářů již od prvního traileru, kde byl hlavní hrdina Dante (vzor mužů a idol žen) představen jako psychicky labilní, vylepaný, kouřící... prostě odpad společnosti. A navíc tmavé vlasy?!

Ano, byl to temný den pro natěšené fanoušky.

Jejich rozhořčení nad novým designem jsem sdílela i já. Přes negativní vliv zmíněného traileru jsem ani nechtěla čekat, až hra vyjde. Po nějakém čase se v jednom herním pořadu o DmC zmínili a ukázali i něco málo ze hry. Akce vypadala dobře zvládnutá, efekty působivé, prostředí zajímavé. Dostala jsem chuť si hru alespoň zkusit. 

V úvodní sekvenci jsme krátce seznámeni s hlavním záporákem. Čas s ním ale opravdu neztrácí a tak je brzy hráčova pozornost přesunuta do klubu, kde si náš hrdina užívá nočního života. Druhý den se Dante probouzí ve svém přívěsu po divoké noci se dvěma tanečnicemi. Na dveře mu bouchá neznámá dívka. Dante jde otevřít tak jak ho bůh stvořil. Ano, nahý.

V tuto chvíli se můj názor na nové DMC začal měnit ... ehm, a opravdu to nebylo kvůli té nahotě. První konverzace ukazuje, že Dante není tím odpadem, kterým se zdál být v prvním traileru. Je to mladý muž, který si rád užívá života a všechno má na háku. Čili klasický prototyp novodobého drsňáka.

Dívka jménem Kat ho varuje před nebezpečím, což našeho hrdinu samozřejmě nechává chladným. Na scénu přichází (nebo spíš připlouvá) démon Hunter. Rozezní se rocková muzika a začne působivá sekvence jak se Dante snaží obléknout za běhu skrz svůj ničený přívěs. — Milé dámy, bohužel jsou důležité partie cenzurovány kusem pizzy. — Již oblečený Dante se ocitne na molu, kde se na něj vrhne parta nabroušených démonů. Zde začíná samotná hra.

Jako v předchozích dílech i zde je efekty nabitý dynamický bojový systém skládající se z několika kombinací pohybů. Vyžaduje to postřeh a dobrou znalost ovládání postavy. Za vydařenou řadu útoků získáte body, které se vám na konci každého levelu sečtou a jste ohodnoceni známkou D (nejhorší) až SSS (nejlepší). Při zdolání každé nejvyšší hranice se vám otevře nějaký bonus.

Kromě bojových ohodnocení čekají hráče i jiná tajemství, spousta achievementů a občas otravné sbírání všech bonusových předmětů.

Po prvním dohrání jsem byla nadšená. DmC: Devil May Cry je důstojné nově zpracováné vyprávění pro fanoušky známého příběhu. Tvůrci jej uchopili moderněji a omladili našeho hlavního hrdinu, což ho ve výsledku dělá lépe ohebným k nasměrování na cestu starého dobrého Danteho. Scénář hry postrašilo i pero nějakého vtipálka, takže se sem tam i pro odlehčení zasmějete (nebo aspoň pobaveně ušklíbnete). Hudební doprovod skupin Combichrist a Noisia dává akčním sekvencím šťávu a podtrhuje drsný herní prožitek. Díky čemuž se cítíte jako ten největší drsňák pod sluncem.

K této hře se stále vracím. Několikrát jsem ji „otočila“ kvůli atmosféře, výborně zvládnutým postavám, hudbě a mé nepřekonatelné posedlosti dohrávat hry na 100%. Navíc vyšlo DLC Vergil's Downfall, které by vydalo za samostatné pokračování. Jediné co vás na honbě za celkovou kompletací hry může začít otravovat jsou dlouhé filmové sekvence, ale ty jdou na rozdíl od log při spuštění hry urychlit.

Jako oldschool konzolista jsem si hru vychutnala i díky Xbox 360 Gamepadu, který je s hrou kompatibilní. Všechny pohyby máte doslova v rukou a navíc se při té řežbě můžete válet na gauči nebo i v posteli.

I když hra vyšla před pouhými dvěma lety a mimika postav mě stále fascinuje, její vizuální stránka už začíná pociťovat rychle se vyvíjející svět počítačové grafiky.

Datum vydání: 15. ledna 2013

Platformy: PC, PlayStation 3, Xbox 360

Vývojář: Ninja Theory

zpět na Hry
8/10
7/10
8/10