Postavička Quistis Cirkus na prodej
kreativita s ručením omezeným

Veni vidi... Pars

I spent a little while googling for a reason why I couldn't copy text from Photoshop CS5 and then paste it into another program (Visual Studio in my case).

The behavior was new since CS5 - I've been copying text out of Photoshop for as long as I can remember. It's part of my routine as a web developer.

Seznam všech zápisků

Seznam všech recenzí

Oblíbené odkazy

Dragon Age Inquisition

12. duben 2015

Když chcete, aby pokračování vaší hry uspělo víc, musíte nedostatky z předchozího dílu odstranit a ne s nimi hrát škatulata.

BioWare nám přichystal třetí pokračování populární série Skyr... ehm, totiž Dragon Age. Byl i tak laskavý (nebo snad vypočítavý?), že do děje vsadil pár postav z předchozích dílů a nezapomněl ani z velmi oblíbeného, vtipem sršícího Varrica Tethrase opět udělat hratelnou postavu. Ten svůj vtip ale bohužel i s šarmem jemu vlastním ztratil někde cestou z Dragon Age 2.

Nevím jestli jste to poznali z tónu mého psaného slova, ale tento díl mě nenadchl. Sice máte zase více možností při tvorbě postavy a svět je daleko otevřenější, než byl v impozantní jedničce a o klaustrofobické dvojce ani nemluvě. Na úkor té kráse utrpělo ale vše ostatní. 

Z celého tohohle počinu jsem dost zklamaná a bylo utrpení se prokousat ke konci přes ubíjející délku proloženou nesmyslnými bonusovými misemi, které vám ve výsledku nic nepřinesly. Přijde mi jakoby lidičky z BioWaru vzali Skyrim pod kopírák, dodali ty čupr kudrlinky a na zbytek jim nezbyl čas. 

Postavy pozbyli své okouzlující osobnosti a i jejich vzhled byl mírně pozměněn (k horšímu). Příběh ničím neoslní. Oblíbený systém romancí zrezivěl a už mu není věnována taková pozornost. Posílání týmů na mise... Jaký to má smysl, když si tu těžkou práci neodvedete sami a jenom čekáte... proběhnete se po pláni.... čekáte a čekáte? Bojový systém, companion systém, ovládání, zbrojení, skill tree, ... to vše bylo hozeno na kompost zaházeno něčím, čemu chtějí snad říkat inovace. A ani nepřemýšlejte o tom hrát za ženskou postavu s tím, že byste se chtěli kochat ladnými ženskými pohyby. Kdokoliv se zabývá v BioWare fyzikou postav... prosím, běžte na ulici a koukněte se jak vypadá lidská chůze. Po vydání tří velkých her a několika DLC jste se to ještě totiž nenaučili.

Dohnali mě k tomu a já to řeknu. Pro mne byla dvojka v porovnání s trojkou zábavnější. Sice tam byl velkým kamenem úrazu stísněný herní svět, ale postavy byli zajímavé, děj odsýpal, i vedlejší mise byly zábavné a bojový systém ještě nebyl tak úzkostlivě ztuhlý.

Nezbývá než se na Dragon Age Inquisition koukat jen jako na Inquisition, protože to co tvoří Dragon Age, tak kolem toho tahle hra jenom prošla. S tím na mysli se dá uvažovat o celkem slušné fantasy hře, kterou ocení drakobíjci s časovými možnostmi hru projít kompletně. A přeji silné nervy, abyste nezlomili klávesnici při zjištění, že odměnou za super dlouhý quest, který lze dokončit jenom projitím celé hry, je achievement, pár zlaťáků a zrezivělý meč.

Osobně zbožňuji hry od BioWaru, ale opět musím polechtat názor většiny, která tuto hru hodnotí tak dobře. Jistá část tohoto týmu vývojářů totiž na tak slibném projektu vždycky něco zkazí.

Datum vydání: 18. listopadu 2014

Platformy: PC, PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox 360, Xbox One

Vývojář: BioWare

zpět na Hry
8/10
7/10
8/10